Mijn laatste reisverslag - Reisverslag uit Thiendorf, Duitsland van ismael010 - WaarBenJij.nu Mijn laatste reisverslag - Reisverslag uit Thiendorf, Duitsland van ismael010 - WaarBenJij.nu

Mijn laatste reisverslag

Door: ismael

Blijf op de hoogte en volg

03 Augustus 2014 | Duitsland, Thiendorf

Door moeilijkheden met het internet en met de site zelf is het nu pas mogelijk voor mij om mijn laatste reisverslag te maken.

In mijn vorige reisverslag vertel ik hoe ik in de winkel heb gestaan en verschillende werkzaamheden heb verricht. Zoals planten en bloemen in de winkel verwerken, klanten helpen die iets niet kunnen vinden, inventaris opstellen ( dat betekent alles wat in de winkel staat aan geld waarde uitrekenen.) en aan de kassa gestaan heb ik ook nog is gedaan. Dit is eigenlijk zo gebleven tot de laatste week van mijn stage. Toen ben ik met mijn stagebegeleider af gereisd naar Hannover waar het hoofdkantoor van FleuraMetz Duitsland staat. Hannover ligt ongeveer 400 km van Dresden af en met de auto waren we er binnen 5 uur in Hannover. In Hannover aangekomen zijn we gelijk naar het hoofdkantoor gegaan en heb ik kennis gemaakt met iedereen en heeft Krijn me voorgesteld aan iedereen die daar op het hoofdkantoor werkt. Toen ben ik naar mijn hotel gebracht wat op loopafstand van het hoofdkantoor ligt. Daar heb ik toen van de reis een beetje uitgerust en de de volgende dag begon ik met werken op het hoofdkantoor.

Op het hoofdkantoor werken was heel anders dan in het filiaal in Thiendorf werken. Hier begon ik bijvoorbeeld niet zo vroeg als in Thiendorf. ik begon hier rond 9 uur en was klaar ronde 4 uur in de middag. Ik deed daar ook hele andere dingen als in Thiendorf, ik deed hier dingen zoals in het archief werken en boekhouden.Ik heb eigenlijk elke dag weer wat anders gedaan. Ik heb ook bij de IT afdeling gelopen, daar zag ik hoe het er allemaal aan toeging qua de webshop en communicatie tussen de verschillende filialen. Dat zijn echt hele verschillende dingen in vergelijking met het werk dat ik deed in Thiendorf.

Ik heb op het hoofdkantoor 1 week gewerkt van maandag tot vrijdag. Diezelfde vrijdag ben ik op de trein gestapt terug naar Dresden. De reis ging niet helemaal vlekkeloos door een storm was er een boomstam op de treinrails gevallen en stonden we ongeveer 2 uur stil. Eindelijk aangekomen in Dresden stond Krijn al op mij te wachten toen zijn we wat gaan eten en Toen heeft Krijn me weer naar mijn oude hotel gebracht waar ik toen heb overnacht. De volgende dag ben ik nog even op het filiaal geweest waar ik een mooie bos bloemen heb gemaakt voor de eigenaar van het hotel waar ik zat.Toen heb ik alles nog even snel ingepakt voor de volgende dag. En de volgende dag kwam Krijn me ophalen en zijn we naar het vliegveld van Dresden gereden waar ik om 13:05 zou vertrekken naar München waar ik 45 zou moeten wachten en dan naar Schiphol zou vliegen. Nou zo gezegd zo gedaan. Ik was rond 5 uur s'middags in Amsterdam, waar mijn ouders mijn kwamen ophalen. En dat was het einde van mijn buitelandstage in Duitsland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Thiendorf

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2014

Mijn laatste reisverslag

09 Juni 2014

3e en 4e week in Duistland

24 Mei 2014

mijn tweede stage week in Duitsland

19 Mei 2014

de eerste week

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 1946

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: