de eerste week - Reisverslag uit Thiendorf, Duitsland van ismael010 - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Thiendorf, Duitsland van ismael010 - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: Ismael Omar Ouali

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2014 | Duitsland, Thiendorf

Mijn naam is Ismael Omar Ouali en ik ben 17 jaar oud. Ik kom uit maassluis.
Ik ben op buitenland stage in Duitsland om precies te zijn in Thiendorf een klein dorpje in de buurt van Dresden. Ik loop stage bij FleuraMetz. Dat is de tweede grootste bloemen en planten in-exporteur in de wereld. Ik ben op 10 mei gaan vliegen van Amsterdam naar Frankfurt. Om daar over te stappen naar het vliegtuig naar Dresden. Mijn stagebegeleider genaamt Krijn de Groot stond me op te wachten bij de uitgang van het vliegveld. Daarna zijn we naar het hotel gereden waar ik die nacht zou overnachten om de volgende ochtend naar Thiendorf te gaan. De volgende ochtend vroeg gingen we richting Thiendorf. Ik moest gelijk die dag werken vanwege moederdag. Na dat het werk was gedaan bracht Krijn me naar het hotel waar ik voor een week zou blijven.

maandag 12 mei,

Vandaag ben ik met een van de toeren meegegaan dat zijn vrachtauto's die een winkel achterin hebben.met wie ik vandaag mee ga heeft planten. dus het zijn als het ware rijdende winkels. Die hebben een route van elke dag ongeveer 400 km. Daar doen ze heel de dag over.

Dinsdag 13 mei,

Vandaag ben ik weer met een toer meegegaan alleen dit keer geen planten maar bloemen maar voor de rest gebeurt er precies het zelfde.

Woensdag 14 mei

vandaag ben ik weer met een bloemen toer meegegaan alleen dan met een andere route.

Donderdag 15 mei

Vandaag ben ik in het filiaal gebleven en heb geholpen met de verkoop. Het is een best wel grote winkel voor bloemisten. Er staat echt van alles.
Ik heb nieuwe producten in de winkel moeten zetten en de oude weer eruit.

Vrijdag 16 mei

vandaag ben ik weer in het filiaal gebleven en heb daar geholpen met van alles en nog wat. Zoals afreken,spiegelen, opruimen en klanten bedienen.


  • 20 Mei 2014 - 13:42

    Frans:

    Hoi Ismael,

    Je wordt gelijk lekker bezig gehouden:). Maar klinkt verder wel goed, zijn er nog mensen waar je meer contact mee hebt? Waar ga je volgende week heen qua accomodatie? Heb je nog tijd voor jezelf, wat kan je dan doen in de omgeving?

    En foto's vinden we ook allemaal leuk! Veel plezier nog en hou me op de hoogte.

    Groeten, Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Thiendorf

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Augustus 2014

Mijn laatste reisverslag

09 Juni 2014

3e en 4e week in Duistland

24 Mei 2014

mijn tweede stage week in Duitsland

19 Mei 2014

de eerste week

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 1945

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: